אני גמור

אחת, שתיים שלוש -
היא שמאלנית על באמת כי היתה בדרום
וחיבקה פלאחים בזרועותיה, היא אמרה:
אני יכולה לספר לך סיפורים שיגרמו לך לבכות, ומה איתך?
אמרתי: גם אני! אני יכול לספר לך סיפור שיגרום לך לבכות!
והיא נאנחה: אההה!
אמרתי: אני רוצה להיות זמר כמו לו ריד.
אני אוהבת את לו ריד! אמרה, ותחבה את לשונה לתוך אוזני,
בוא נלך, בוא נשב, נדבר,
פוליטיקה הולכת כל כך טוב עם בירה
ואם כבר, מאמי, למה לא תגלה לי אחד מהפחדים הכי גדולים שלך?
אמרתי: לאבד את הבולבול בגלל זונה עם מחלה
סתם צוחק, אמרתי, לאבד את החיים בגלל זונה עם מחלה
היא אמרה: סליחה בבקשה???
אמרתי: לאבד את החיים בגלל זונה עם מחלה, אמרתי: בחיאת,
אני איש ענו עם תשוקה בריאה.
עזבי אותי עם החרא שלך כי אני גמור!
אני גמור! אני גמור!

אני מספר מעשה בבחורה, אבל קורא לה 'אשה',
היא קצת יותר מבוגרת ממני. רגליים חזקות, פנים עזות,
קול כמו חלב, בז'ז'ים כמו אשכול ענבים. לא יכול לברוח
מהדרכים שהיא לגדל אותי...
היא תגרום לך לחוש את עצמך שלמה המלך,
תהיה אחת מהבובות שלך אפילו אם אין לך אף אחת...
(ואם כבר, מאמי, למה לא תגלה לי אחד מהפחדים הכי גדולים שלך?)
חטפתי את שנתי אחרי שהבערתי את החלציים באש.
וזה בסדר כי -
אני גמור! אני גמור! אני גמור! אני גמור!



את השיר הזה כתב צ'ארלס מייקל קיטריג' תומפסון השלישי, שנודע אז בכינויו בלק פרנסיס, ושר אותו בלהקתו להקת הפיקסיז אהובת לבי. לעברית תרגמתי אני בדצמבר 2006.
4 מחשבות על “אני גמור

  1. מחרה-מחזיק בעקבות רות :
    מעולה, העברות מבריק!
    ו,אוסיף,את הפיקסיז מכיר קצת בעקבות הבן שלי,ותמיד שמח מאד להכיר עולמות חדשים במוזיקה,רוק,שירה,שנינות,אותנטיות ולחן טוב ומרעיד קרביים..
    תודה דניאל
    ו… רכשתי את "חיי החול".מעולה

להשאיר תגובה

