עשרה סרטים אהובים

אני משתעשע במחשבה לכתוב בבלוג הזה בצורה יסודית על סרטים. אני לא חושב שזה יקרה, כי יש לי דברים יותר חשובים לעשות. סביר יותר שאמלא לפחות אחרי החובה הראשונה של הסינפיל, לעשות רשימות ודירוגים.

אתחיל ברשימות שעשוע קטנה. אני קורא לה ככה בגלל האבסורד הכרוך בעשיית רשימה של הסרטים האהובים עלי ביותר. היא ממין המטלות המענות והמייסרות כל-כך, שעדיף לגמור איתה מהר ובחיוך. טוב שיש לי את המִדרַג שלי בקריטיקר, תחביב אובססיבי-קומפולסיבי שמאפשר לי לשלוף את הדברים שלא מהזכרון, אבל תמיד עוד נדרש מיון בזמן אמת.

אתן עשרה, ללא סדר.

Bellissima / Luchino Visconti (1951)

Angels of the Streets / Robert Bresson (1943)

Swept Away / Lina Wertmüller (1974)

A Woman Under the Influence / John Cassavetes (1974)

Time of the Gypsies / Emir Kusturica (1988)

Straw Dogs / Sam Peckinpah (1971)

Raging Bull / Martin Scorsese (1980)

Don't Look Now / Nicolas Roeg (1973)

Brazil / Terry Gilliam (1985)

Gertrud / Carl Theodor Dreyer (1964)

יחוסו על נשמתי הרצוג ופאסבינדר, לומט וריסי ועוד רבים ונשגבים כל כך. אולי לו הכנתי את הרשימה מחר בעשר בבוקר היא היתה אחרת. בי נשבעתי שעוד אציין כאן סרטים מטלטלים.

כתיבת תגובה

